Ради початкуючим водіям

Щомісячно на дорогах з’являється маса недосвідчених водіїв, у яких ще мало практики у водінні. Сподіваюся, їм згодяться деякі наші ради.

beb3eba4bd53657b1c978bd03cf259ac

Признайтеся собі в неуцтві. Перше, що повинен зробити початківець (навіть незважаючи на дорожнечу його автомобіля) – це чесно сказати собі, що у нього немає досвіду. У цьому сенсі добре роблять ті, хто ставити на задньому склі спец знаки типу “У”, “Інші небезпеки” і тому подібне. Інші водії не будуть до Вас занадто вимогливі. Втім, в усьому іншому Вам, мабуть, легше не буде.

Вчитися. після навчання. Курси і школи водіння навчають лише самим азам. Новачок, перед тим, як влитися в щільний транспортний потік сучасного міста, повинен якнайкраще упізнати свою машину. Навчитися відчувати її розміри, засоби управління, до автоматизму освоїти розвороти, їзду на задній швидкості, рушати в гірку без відкату назад, терміново гальмувати, рухатися в малому просторі. Практикуватися у водінні краще всього на невеликих вулицях, пустирях і інших місцях, де мало народу.

Самовпевненість гірша за відсутність досвіду. Цікаво, що ризик ДТП у недосвідчених водіїв після перших п’яти-семи тисяч кілометрів різко збільшується. Річ у тому, що на цій стадії боязнь і обачність починають поступатися місцем самовпевненості. У новачків, що ледве навчилися водінню і початкуючих звикати до машини, прорізається бажання порисоваться і показати свою “майстерність”.

Їх починає притягати занадто упевнений і егоїстичний стиль лихачів, які люблять ефектно набрати швидкість, різко перебудуватися, підрізують інших водіїв і тому подібне. Цю манеру вони неусвідомлено намагаються копіювати, за що зазвичай і розплачуються.

Холоднокровність під час їзди. Найголовніше якість, яку повинні виробити в собі початкуючий водій – ця холоднокровність. Це не те ж саме, що розхлябаність або самозаспокоєність. Не панікуйте, якщо почули або побачили, що Вам хтось сигналить. Недосвідчена людина під чужим натиском може занадто необережно зманеврувати, що створює ризик ДТП. Так само спокійно потрібно реагувати і на образливі жести, які іноді дозволяють собі інші невиховані учасники дорожнього руху.

Найгірше, що можна зробити в такій ситуації – це дією або словами намагатися відповісти на їх грубість.

Рядність руху. Водієві-новачкові варто порідше перебудовуватися на багаторядних трасах або в місцях із занадто жвавим рухом транспорту. Вбудувавшись в ряд, контролюйте відомі дистанції і інтервали. При повороті, який робиться відразу в декілька рядів, потрібно зберігати необхідний радіус і постаратися не покидати свій ряд. Маневрувати потрібно плавно і неквапливо.

Все, що Ви збираєтеся робити, має бути граничне ясно іншим учасникам руху, тому не забувайте правильно і своєчасно користуватися поворотниками.

Про пасажирів. Поки Ви тільки починаєте самостійно їздити, не варто нікого підвозити. Якщо в салоні не буде інших людей, Ви не відволікатиметеся і у Вас не виникне бажання перед кимось бравувати.

Обопільна непоступливість. На жаль, частенько цей особовий недолік у автолюбителів проявляється при перебудові і тому подібних небезпечних маневрах, коли розумніше було б проявити обопільну ввічливість. Виражайте вдячність усім, хто поступається Вам шляхом і так само поступайтеся іншим. Постарайтеся зрозуміти потреби інших водіїв і бути коректним.

Про пішоходів. Будь-який водій час від часу стає пішоходом, а тому добре розуміє як побудовані їх стосунки з водіями. Перші ігнорують підземні переходи, а другі – наземні зебри. Загальний рівень свідомості пішоходів в РФ ще нижчий, ніж у автовласників. Багато хто з них занадто безтурботно ігнорує небезпеки, витікаючі від машин на дорогах, – не думають про те, що автомобіль фізично не може вмить зупинятися. Та зате про це можуть і зобов’язані думати автовласники!

Побачивши пішохода, що “лізе під машину”, подайте сигнал фарами або навіть клаксоном. Не скидайте з рахунків можливість того, що він може виявитися сліпим або глухим. і так далі. Якщо станеться ДТП, Вам буде нелегко довести, що Ви невинні.