10 Міфів Про Автомобільні Шини

Якщо скласти увесь обсяг ваших знань про автомобільні шини, напевно виявиться, що ви упустили декілька ключових моментів про одну з головних покупок, яка може значно поліпшити керованість, гальмування і загальну поведінку вашого авто. Далі наводиться перелік міфів і реальних фактів, що стосуються автомобільних шин, який був складений компанією Goodyear. Думаємо що він може виявитися корисним багатьом автовласникам.

autoshina1 Міф: Я повинен накачувати покришки до тиску, який вказаний на їх бічних частинах.

Факт: Видавлені на боковинах ваших покришок цифри, вказують їх максимально можливе, а не рекомендований виробником тиск. Для експлуатації в звичайному режимі слід накачувати шини відповідно до показників, які приведені в керівництві по експлуатації вашого автомобіля, в сервісній книжці або вибитими на шильдиках (в основному вони розміщуються у безладі, на внутрішній стороні кришки бензобака або на торцевих сторонах дверей).

2 Міф: Основне завдання малюнка протектора – забезпечувати необхідне зчеплення на сухій дорозі.

Факт: Перегони слики – покришки, які встановлені, приміром, на болідах Формули 1, взагалі не мають (чи майже не мають) ніякого малюнка протектора, але вони при цьому забезпечують прекрасне зчеплення і тягу за рахунок того, що з дорожнім покриттям контактує їх максимально можлива площа. Малюнок протектора, зі своїми поглибленнями, канавками і порожнечами, при русі по сухій дорозі, протидіє зчепленню гуми з покриттям.

Але, при русі по мокрій і слизькій дорозі, малюнок протектора виконує роль пресу, який витісняє і відводить, через свої спеціальні канавки, воду з-під коліс автомобіля.

3 Міф: Швидкісні покришки зношуються швидше із-за спеціального, “прилипаючого” до дороги складу гуми.

Факт: Дійсно, швидкісні покришки можуть зношуватися швидше в порівнянні із звичайними шинами для легкових автомобілів, але склад їх гуми тут абсолютно ні при чому. Насправді, нові полімери і міцний сталевий корд, які використовуються в їх конструкції, навпаки, роблять швидкісні покришки більше зносостійкими в порівнянні із звичайними. Середня тривалість життя для швидкісної покришки складає 72000 км.

Частенько, швидкий знос швидкісних шин пояснюється їх установкою на потужні автомобілі, власники яких люблять агресивну їзду. Старт із стрибками, прокруткою і швидке гальмування прискорюють кінець будь-якої покришки.

4 Міф: Широкопрофільні покришки збільшують зчеплення з дорогою у будь-яких умовах. Установка большеразмерных зимових покришок збільшує тягу автомобіля на сніговому покритті.

Факт: Насправді все з точністю навпаки. На глибокому снігу широкі покришки “попливуть”, а виступи протектора не зможуть упевнено учепитися за поверхню дороги, для забезпечення хорошої тяги. Для глибокого снігу краще всього походять вузькі покришки, вони працюватимуть на кшталт ножа який ріже хліб. Адже зручніше різати вужчою, а не ширшою стороною леза.

5 Міф: Можна обійтися без зимових шин, якщо коштують хороші всесезонные.

Факт: Приміром, в південних країнах, це може бути і вірно. Проте якщо автомобіль використовується в умовах північних країн, де зима з снігом, льодом і сльотою є частиною життя, зчеплення, яке дають зимові шини, важко перевершити. Особливо актуальним їх використання стає в наших умовах, коли сніг на автомобільних дорогах лежить тижнями. На глибокому снігу зчеплення зимових шин на 30ревосходит зчеплення всесезонных. А ось на льоду володарюють шипованные покришки, чиє зчеплення на 45 учше, чим у всесезонных.

6 Міф: Не рекомендується міняти покришки місцями на одній осі. Можливо тільки їх перестановка за принципом: передні назад і навпаки.

Факт: Радіальні шини вільно можуть переставлятися з одного боку на інший. Старе правило “передні – назад” діє тільки для діагональних покришок. Регулярну перестановку покришок, рекомендують проводити кожні 9-12 тисяч кілометрів, що забезпечує однаковий знос протектора на усіх покришках, які встановлені на автомобілі.

7 Міф: Для поліпшення тяги і зчеплення, нові покришки слід встановлювати на провідні колеса.

Факт: Це є правдою тільки для задньопривідних автомобілів. Взагалі у будь-яких випадках – нові шини слід встановлювати тільки на задню вісь. Власники передньопривідних автомобілів, які придбавають нову гуму і встановлюють її на провідні колеса, сподіваються отримати краще зчеплення з дорогою, а насправді, відбирають велику частину зчеплення у задніх і, через це, збільшують небезпеку надмірної обертальності рульового колеса.

Окрім цього, при швидкому проходженні поворотів, а також при екстреному маневруванні задню частину автомобіля може заносити або навіть підкидати.

8 Міф: При виборі покришки потрібно випробувати протектор на ніготь. Так можна визначити покришку з найбільш м’якою гумою і, відповідно, з найкращим зчепленням.

Факт: Це на зразок перевірки на міцність шини стусаном, тільки тут використовується інша частина тіла. Гума протектора може розповісти тільки про історію шини. А про зчеплення розповідять її форма, дорожній слід і малюнок протектора.

9 Міф: Нерівності на поверхні боковин покришки є слабким місцем і можуть призводити до її ушкодження.

Факт: Нерівності виникають там, де матеріали і складові частини каркаса покришки нашаровуються один на одного. Тому, тут, навпаки, найміцніша і захищеніша частина покришки. До речі, виробник автошин GoodYear почав застосовувати у своїх нових розробках надміцний, посилений сталевий корд, який зменшує нашарування матеріалів і, відповідно, прибирає нерівності на боковинах.

10 Міф: При купівлі автомобіля потрібно попинать її колеса.

Факт: Про стан автомобіля або покришок ця перевірка не розповість нічого, зате ви можете дізнатися – чи міцна підошва у вашого черевика.