Гальмування двигуном

Двигун сконструйований і відрегульований таким чином, що він завжди прагнути працювати на мінімальних оборотах (холостий хід). Натискаючи на газ, водій може змусити двигун збільшити частоту обертання, але як тільки газ відпущений, обороти двигуна прагнуть до мінімуму. В результаті, якщо автомобіль рухається з включеною передачею, при відпуску газу двигун уповільнює автомобіль. Це називається гальмування двигуном.

Цей процес дуже зручний, оскільки часто дозволяє управляти автомобілем тільки за допомогою однієї педалі – педалі газу. Додаємо газ – розгін, відпускаємо – гальмування. Інтенсивність уповільнення на різних передачах різна. Цей наслідок закону передатних чисел.

На першій передачі досягається мінімальна швидкість, та зате максимальна сила, тому саме на першої передачі можливе максимальне прискорення розгону і максимальне прискорення уповільнення (двигуну легко прискорювати і уповільнювати автомобіль). На четвертій передачі досягаються максимальні швидкості, але мінімальні прискорення (двигуну важко впливати на автомобіль).

Тому абсолютно не навіщо чекати півгодини, поки двигун важко уповільнюватиме автомобіль на четвертій передачі, якщо, можна раніше включити третю, і процес піде швидше, а потім другу і процес піде ще швидше (будьте уважні, вибрана передача повинна відповідати вибраній швидкості). В результаті при гальмуванні двигуном має сенс чекати, коли обороти опустяться до середніх значень, і включати нижчу передачу.

Чекати зменшення оборотів до середніх значень необхідно тому, що, по-перше, тепер уже водій не змусить двигун працювати з надмірною частотою обертання після включення нижчої передачі і, по-друге, на малих оборотах зусилля від двигуна помітно падає і, відповідно, знижується ефективність гальмування.

При гальмуванні двигуном з перемиканням передач по низхідній, водій може кожного разу додавати газ перед відпуском зчеплення, що дозволить досягти максимальної плавності ходу або відпускати зчеплення без додавання газу, що дасть велику інтенсивність уповільнення. У другому випадку вимагається особливо акуратно поводитися із зчепленням в уникнення рывковых уповільнень.

Гальмування двигуном відіграє важливу роль з точки зору безпеки. По-перше, унеможливлює блокування коліс при гальмуванні двигуном, особливо цінно на слизькій дорозі. По-друге, гальмування двигуном рекомендується на затяжних спусках, коли тривале пригальмовування ножним гальмом може привести до перегрівання і їх відмови.