Помірність і передбачення

Завжди дотримуватися особливої обережності – означає увесь час бути в стресовому стані і стати неврастеніком, а вони частіше потрапляють в неприємні ситуації. Але все одно всього не передбачиш. Тому важливо звикнути до помірних швидкостей і спокійних маневрів, щоб розслаблятися за кермом, а іноді і переходити на автопілот.

154248 53d0d0f6c648553d0d0f6c64bcЧи можна відволікатися при управлінні автомобілем? Не лише можна, але і треба. Вірніше не відволікатися, а перемикати свою увагу з одного об’єкту на інший. Кожен водій може дозволити собі бути неуважним лише настільки, наскільки це не заважає йому контролювати ситуацію на дорозі і належним чином реагувати на появу небезпеки. Час неуважності повинен зменшуватися із зростанням швидкості руху.

Свідомість відповідальності за управління автомобілем перед іншими водіями і пішоходами допоможе, не насилуючи себе надобережністю, вибирати режими руху так, щоб не потрапляти в небажані ситуації.

Основна мета водія – рівномірний рух, що дозволяє своєчасно помічати сигнали, знаки і іншу інформацію, управляти без напруги в складних умовах руху. Не піддайся азарту перегонів. Бачачи нерозумні вчинки інших учасників руху, не втрачай розсудливості.

Неправильні дії інших водіїв можуть викликати роздратування, обурення, переляк, які збуджують нервову систему, згубно відбиваються на серцево-судинній системі. Водієві із зайвою збудливістю небезпечно знаходитися за кермом, рано чи пізно ця його властивість приведе до події.

Безаварійне водіння вдається водіям, що мають сміливість, урівноваженість, знижену збудливістю, високими моральними якостями, умінням пристосовуватися до умов потоків руху.

Але сміливий водій, що не утрудняє себе моральними нормами, небезпечний – такі стають винуватцями аварій. Урівноважений водій стійкий до стресів, упевнено діє в складних ситуаціях, не психує в пробках і при помилках інших водіїв, поступається дорогою дурням, думає за них.

Водити безпечно — вести машину плавно, без ривків керма, без різких розгонів і уповільнень, майже без застосування колісних гальм. Така тактика забезпечує і найбільшу економічність – нижче витрата палива, менше знос автомобіля, навантаження на нервову систему, та і витрат на лікування. Вибирай тактику руху, пристосовуючись до ситуації на дорозі.

Немає подій без причин. Не помітивши застережливого знаку, можеш опинитися в канаві. Переставши поглядати в дзеркало заднього виду, не відразу помічаєш обгін, від несподіванки смикаєш кермо і потрапляєш в кювет. Інший раз події трапляються і із-за повільного виконання правильно прийнятого рішення.

Важливо правильно визначати швидкості руху свого, попутних і зустрічних автомобілів, а також пішоходів, велосипедистів, мотоциклістів, гужових возів і так далі. Треба уміти розраховувати відстань до об’єктів.

Завжди чекай несподіванок. Тоді, якщо щось станеться, ти будеш напоготові. Ситуація щомиті міняється, і її оцінка відбувається постійно. Якщо автомобіль зупинився, то з нього можуть вийти люди. Влітку з машин виходять швидко, а восени і зимою повільно.

Частіше потрапляють в аварії саме ті, хто їздить нерегулярно, із-за втрати навичок. Але і міцні навички управління автомобілем в звичайних умовах не виручають в аварійних ситуаціях – в них потрібно вже інші навички.

Набори дій, що виконуються при перестроюваннях, поворотах, розворотах, зупинках, обгонах, проїздах через нерегульовані перехрестя, повинні відпрацьовуватися до автоматизму і не вимагати попередніх обдумувань. Вироблення автоматизованих дій підвищує безпеку руху, знижує фізичне і нервове навантаження і збільшує працездатність. Водій, що звик до автоматизованих схем дій в різних ситуаціях, має час на оцінку обстановки, придбаває витримку, холоднокровність і рішучість.

Знаходити в незвичному звичні елементи – на цьому принципі грунтовано навчання водіїв управлінню в складних і критичних ситуаціях, подоланню психологічного бар’єру боязні таких ситуацій.