Зимова гума

Для виготовлення зимових і літніх шин використовується різна гума. Для зимової м’яка, для літньої – жорсткіша. Літні шини можуть втрачати еластичність при низькій температурі, як наслідок, збільшується гальмівний шлях. Зимові ж, навпаки, “дубеют” на морозі, забезпечуючи достатнє зчеплення коліс з дорогою.

upscaleЗимню гуму не рекомендується використати влітку. У теплу пору року такі шини підвищують витрату палива, сильно шумлять, погіршують керованість автомобіля, а також швидко зношуються. Не варто ставити зимову гуму лише на провідну вісь автомобіля. В цьому випадку вісь в літній гумі йтиме в занесення.

Коли ставити зимову гуму?

Зимові шини бажано ставити в період, коли середньодобова температура складає 5-7 градусів тепла. Зрозуміло, це правило торкається в першу чергу не шипованной гуми. Шипованную гуму зазвичай ставлять, коли вже випадає сніг, щоб не залишити шпильки на асфальті.

Класифікація зимових шин

Сьогодні усі зимові шини можна розділити на два види залежно від малюнка протектора – скандинавський і європейський.

Європейський тип схожий на літню протидощову гуму. Його характерними особливостями є діагональна побудова малюнків з сетьюводоотводящих каналів і тонких прорізів (ламелей), а також наявність потужних грунтозацепів по периферії проектора. Чим довше ламелі, тим краще шина чіпляється за дорожнє покриття, вбираючи воду і сніг в прорізи і очищаючи місце контакту шини з дорогою.

Скандинавський тип має більше розріджений малюнок з прямокутними або ромбовидними “шашками”. Завдяки ним протектор легко продавлює кірку льоду або снігу і легко очищається від снігу і бруду. Завдання таких шин – забезпечити найкраще зчеплення із заледенілою і засніженою дорогою.

Кожен тип призначить для різного виду доріг. Шини європейського типу більше підходять для поїздок по мокрих дорогах з невеликою засніженістю. Вони не призначені для ошиповки, але можуть бути і виключення. Найчастіше цю гуму використовують в центральному і південному регіонах Європи.

Скандинавський тип поширеніший в північній Європі, де зимою дороги покриті товстим шаром снігу. Матеріал цих шин твердіше і стійкий до морозу. Зазвичай такі шини шипуют.

Шипованная або нешипованная гума, що краще?

Практично усі фахівці сходяться на думці, що шпильки корисні в умовах великої засніженості і обмерзання доріг – на заміських трасах, в сільській місцевості. Проте у випадках низької засніженості, або при регулярній роботі дорожніх служб, що прибирають сніг і оброблювальних поверхню дороги антильодовими реагентами, експлуатація шипованных шин позбавлена сенсу. Асфальт швидко убиваетшипованные шини, а вони, у свою чергу вбивають дорожнє покриття.

Згідно із статистикою, використання шипованной гуми збільшує знос дорожнього покриття в 5-8 разів.

Любителям агресивного стилю водіння краще взагалі не замислюватися про шипованных колеса. Якщо ганяти на шпильках, врешті-решт, вони залишаться на дорозі. А тоді можна буде викидати і саму гуму. Окрім цього, гонщики можуть зіпсувати собі слух – шипованные колеса в два рази перевищують рівень звуків звичайних коліс.

Знос шин

В першу чергу знос шин залежить від того, скільки кілометрів вони отъездили. Проте зимові шини зношуються швидше літніх на 30-50о причині своєї м’якості. Саме тому важливо правильно оцінювати стан гуми і вчасно її міняти. Шина підлягає заміні, якщо знос протектора досяг межі або на покришці виникли ушкодження – розшарування каркаса, порізи, здуття, відриви болтів. Граничний мінімум висоти малюнка протектора складає 1 мм для вантажних автомобілів; 1,6 мм для легкових авто; 2 мм для автобусів.

Також важливими чинниками при зносі зимових шин можуть опинитися погодні умови і правильна експлуатація. При температурі на вулиці вище 0 градусів, не рекомендується прибігати до різкого гальмування і прискорення.

Всесезонные шини

Всесезонные шини – компроміс між літніми і зимовими шинами. Як правило, вони мають маркіровку “all season”, AW або подібну. Малюнок їх протектора більше розгалужений, його елементи групуються в помітну доріжку і розділені канавками. На “шашках” є ламелі.

Як стверджують виробники, всесезонная гума здатна забезпечити надійність на дорозі взимку і комфорт влітку. Вважається, що такі шини призначені для роботи як на сухому, так і на мокрому асфальті, задовільно пристосовані до зимових доріг, але швидко зношуються. Виробники рекомендує використання такої гуми в регіонах, де середня зимова температура складає близько 0°C.

Треба сказати, що літом “всесезонка” гірше за літню, а взимку гірше за зимову гуму. Вона розрахована в першу чергу на тих, хто не може дозволити собі придбання окремих комплектів зимової і літньої гуми, а також на тих, хто використовує машину по мінімуму, дуже рідко. При цьому всесезонная гума коштує дорожче сезонною за рахунок складності виготовлення. Проте, зрозуміло, краще поставити всесезонную гуму, чим їздити взимку на літній, молючись, щоб чергова поїздка не стала останньою.